2011. december 17., szombat

Elektra Beckum BS230 szalagfűrész és egy kis nyavalygás:-)

Szóval a szalagfűrészes létem a Prohardver Asztalos klubjában kezdődött, sűrűn nyagattam őket:-) Ezúton is örök hála a segítségükért! Érdemes beleolvasni!
http://prohardver.hu/tema/asztalos_klub/hsz_1-50.html

Szóval előbb-utóbb építeni szeretnék egy szalagfűrészt, de biztosabbnak véltem, ha legalább látok egy gyárit élőben:-) Elmentem különböző barkácsáruházakba szemrevételezni a kínálatot az olcsó szegmensben. Elszörnyedtem, mennyire kispórolnak ma már minden anyagot belőlük:-(

Ezek után végül is a Vaterán szemezgetve erre esett a választásom.
A kerék egy picit ütött, ez egy réz súllyal ki lett centírozva, azóta gyönyörűen jár.

Előnyei:
4-12mm-es szalagokat fogad.
300 W-os motor.
Nagyon komoly gépasztal (az olcsóbb mai gyártmányok főleg ezen buktak el).
Korrekt aluöntvény ház, erős, rezgésmentes - már ha a kerék ki van egyensúlyozva....
A kerék szíjhajtású.
A szíjvezető nagyon korrekt, masszív cucc alul-felül.

Hátrányai:
A szíjvezető fémtuskós, bár én a csapágygörgősben jobban bíznék.
Nincs kefe!!! Gyáriag nincs!!! Vagyis azt még kell bele szerelnem.

Íme 3 kép:


1 megjegyzés:

  1. Milyen kefe ? Milyen kefét kellene beszerelned? Ami a fűrészszalagot tartja tisztán?

    VálaszTörlés